Bij Nubos hebben we een missie: bedrijven helpen om efficiënter te werken zonder gedoe. Met trots delen we het succesverhaal van onze klant, DStrezzed, die met onze op maat gemaakte middleware API's hun operationele taken verlichten.
Het merk DStrezzed is bekend om zijn stijlvolle, kwalitatieve en comfortabele herenkleding met prachtige winkels en een webshop. Ze zijn al een tijdje klant bij ons en we hebben ze onlangs een paar vragen gesteld over onze samenwerking en wat die voor hen tot nu toe heeft opgeleverd:
DStrezzed: “Onze samenwerking is eigenlijk begonnen op het moment dat wij van start wilden gaan met Zalando. Het pakket dat wij toen gebruikten, ondersteunde op dat moment nog niet dat wij documenten in het juiste formaat konden printen en ze voldeden nog niet aan de vereisten van Zalando. Daarom hebben we Nubos als tussenoplossing ingeschakeld om dit voor ons te ontwikkelen met Itsperfect.”
Nubos: Door onze op maat gemaakte middleware hebben we de koppelingen tussen de webshop van DStrezzed en de programma's Itsperfect en Shopify naadloos met elkaar verbonden en spreken ze elkaars ‘taal’.
Elke functionaliteit hebben we specifiek afgestemd op de behoeften van DStrezzed. Hierdoor ervaren ze nu een geoliede workflow die niet alleen hun efficiëntie verhoogt, handmatig werk minimaliseert en veel minder foutgevoelig is, maar die ook aan de vereisten van de externe partijen voldoet. Als je als bedrijf wil groeien en wil werken met grote partijen zoals Zalando, is dit natuurlijk essentieel!
Het is belangrijk te benoemen dat onze koppeling met Returnista een grote verandering teweeg heeft gebracht. Voorheen werden retouren handmatig afgehandeld, wat veel tijd en moeite kostte. Dankzij de integratie met Returnista worden retouren nu automatisch aangemaakt in het portaal. Dit heeft niet alleen het proces gestroomlijnd, maar ook de foutgevoeligheid verminderd. Bovendien biedt het waardevolle inzichten in de redenen voor retourzendingen, waardoor wij beter kunnen inspelen op de behoeften van onze klanten.
- DStrezzed
DStrezzed: “Vervolgens wilden we heel graag samenwerken met Returnista. Toen kwamen erachter dat alle informatie vanuit Returnista ook in Itsperfect moesten krijgen, maar dat er geen integratie tussen deze twee programma’s bestond en dat er ook vanuit Itsperfect en zowel Returnista geen plannen waren voor de korte termijn om die integratie te bouwen. Dus toen hebben we ook Nubos weer ingeschakeld om die koppeling voor ons te bouwen. Uiteindelijk is dat best wel een complexe koppeling geworden van Returnista naar Itsperfect en van Itsperfect weer naar Shopify, waarbij we met allerlei zaken zoals omruilingen, terugbetalingen artikelen die weer retour worden gestuurd, rekening moeten houden. En dat staat nu allemaal!
Voordat we met Returnista werkten, printten we nog een formuliertje uit dat met elke webshop zending meeging en een gratis retourlabel. Alle retouren werden handmatig aangemaakt op het moment dat ze binnenkwamen. Enorm veel handwerk maar daarnaast ontbrak er ook veel informatie, zoals de reden waarom mensen iets terug stuurden bijvoorbeeld, of ze hadden meerdere bestellingen gedaan en er werd een ander label voor gebruikt.
Het was dus een grote puinhoop!
Door de koppeling die Nubos voor ons heeft gebouwd verloopt alles weer glad en soepel. Het scheelt dus heel veel man-uren en handwerk maar voor de klant is het ook weer een stukje service!
Omdat we nu dus mee met Returnista werken, hebben we ook inzicht in data. Je ziet welke producten er terug worden gestuurd wat de reden is, dus dat is een groot voordeel.
Het is voor ons goed om te weten of er artikelen tussen zitten waarvan de maatvoering nog niet correct is. Dan kunnen we daar achteraan gaan en als een artikel dus kleiner uitvalt of groter dan normaal dan is dat voor ons ook weer iets wat we op de website kunnen vermelden.
En vooral geen handmatig werk meer geen formuliertjes alles digitaal de kans op fouten wordt ook een stuk kleiner.”
Nubos: De koppeling met Returnista zorgt voor uitstekende klantbeoordelingen bij DStrezzed. Klanten ervaren bijvoorbeeld een soepele en moeiteloze retourervaring én kunnen producten omruilen. Deze positieve klantervaring geeft DStrezzed een voorsprong op de concurrent. Daarnaast bieden de integraties waardevolle inzichten in data die kunnen worden gebruikt voor doelgerichte marketingstrategieën en productieverbetering. Win-win voor DStrezzed dus!
Op het moment dat er een probleem bij Nubos wordt neergelegd, zijn ze zeer proactief in het vinden van een passende oplossing. De lijntjes zijn kort en problemen worden snel opgelost. Dit zorgt voor een vlotte en efficiënte samenwerking.
- DStrezzed
Wat zegt DStrezzed nog meer over Nubos: “Als je tegen een bepaald issue aanloopt heb je daar niet dezelfde dag, maar meestal hetzelfde uur nog reactie op. Ook toen we de koppeling van Returnista live hadden gezet, toen waren er nog wel een aantal dingetjes die niet helemaal lekker liepen met de terugbetaling en Shopify bijvoorbeeld. Maar dan heb ik contact met Willem en dan kijkt hij er direct naar en wordt het ook snel opgelost.”
Door ons onze slimme middleware- maatwerkoplossingen kunnen bedrijven in verschillende sectoren profiteren van soepele en geautomatiseerde processen. Of je nu een e-commerce gigant bent of een opkomende startup, wij helpen je graag verder. Neem gerust contact op met Coen of Willem als je de mogelijkheden wil bespreken.